Historiek

Sedert 1931 is de naam Biscuiterie Le Vesuve een begrip in de wereld van de ijsbereiders en staat garant voor kwaliteit en service.

Historiek

1e generatie

Eind de jaren twintig van de vorige eeuw emigreert Olimpio Pacitti vanuit Italië, regio Napels, vandaar de naam Le Vesuve afkomstig van de gelijknamige vulkaan, en richt hij in 1931 samen met zijn vrouw Angelina Faccenda, afkomstig uit dezelfde Italiaanse streek, het bedrijf op. 

1e generatie

Automatisatie

Al snel wordt er geïnvesteerd in automatisatie voor de productie van hoorntjes, vlakwafels gevuld met crème, sigaretjes en waaiers.

Automatisatie

2e generatie

Na WO-II komen hun kinderen Elvira en Valentino het personeelsbestand aanvullen.

2e generatie

Uitbreiding

1960: naargelang de jaren vorderden worden op de locatie in Gent meerdere uitbreidingen gerealiseerd.

1962: de eerste vennootschapsvorm PVBA wordt opgericht.

1971: de 2de generatie wordt aangeduid als nieuwe zaakvoerders.

1980: eerste leveringen aan de ijsindustrie.

Uitbreiding

3e generatie

1998: Albertino Hebbelinck, 3de generatie en de zoon van Elvira Pacitti, neemt de inmiddels omgevormde vennootschap Biscuiterie Le Vesuve BVBA over. Het productengamma wordt uitgebreid en er worden ook heel wat gerelateerde producten voor de ijsconsumptie zoals, ijsbekers, lepeltjes, servetten, grondstoffen voor de ijsbereiding en dergelijke aan het gamma toegevoegd.

Dit is ook het begin van het einde in Gent want snel wordt de logistiek een heel groot probleem zoals grote vrachtwagens laden en lossen op straat aan de rand van het stadscentrum, extern stockeren, burenkwesties enz...enz…

2007: Eva Eeman, de partner van Albertino wordt mede-zaakvoerder en wordt aangesteld als kwaliteitsverantwoordelijke.

2010: certificatie Comeos food voor KMO - higher level wordt behaald.

2011: exclusief invoerder voor Belux van het wereldbefaamde merk Fabbri.

2013: de nieuwe locatie komt er op het industriepark Boskouter te Zottegem waar een jarenlange traditie met kwaliteitsproducten en regelmatige dienstverlening zorgen voor een steeds toenemend aantal tevreden klanten wordt verdergezet.